Rozwój kolei na Dolnym Śląsku – rozwój Kolei Dolnośląskich
![](https://serwer1689200.home.pl/autoinstalator/wordpress2/wp-content/uploads/2021/02/bg-13.png)
![](https://cezaryprzybylski.pl/wp-content/uploads/2024/01/Otwarcie-hali-serwisowej-Kolei-Dolnoslaskich-sierpien-2023-3.jpg)
Rozwój kolei na Dolnym Śląsku – rozwój Kolei Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie od ponad 15 lat świadczą usługi na najwyższym poziomie. Każdego roku biją rekordy liczby przewiezionych pasażerów. W 2023 ich pociągami podróżowało w sumie ponad 19 milionów osób!
![](https://cezaryprzybylski.pl/wp-content/uploads/2024/01/Nowy-Impuls-dla-KD-pazdziernik-2021-2-scaled.jpg)
Rozwój kolei na Dolnym Śląsku – rozwój Kolei Dolnośląskich
Systematycznie inwestujemy w tabor, aby pasażerowie mogli w komfortowych warunkach podróżować po Dolnym Śląsku – do pracy, szkoły, uczelni. W sumie zakupiliśmy już 31 elektrycznych i hybrydowych pociągów za blisko 900 mln zł m.in. z funduszy unijnych.
![](https://cezaryprzybylski.pl/wp-content/uploads/2024/02/Otwarcie-hali-serwisowej-Kolei-Dolnoslaskich-sierpien-2023-2-scaled.jpg)
Hala serwisowa Kolei Dolnośląskich
W sierpniu 2023 otworzyliśmy nową halę serwisową Kolei Dolnośląskich. To wielki krok naprzód wpływający nie tylko na jakość serwisowania pociągów, ale także na obniżenie kosztów ich utrzymania i zaoferowanie nowych miejsc pracy w regionie. Dzięki tej inwestycji Koleje Dolnośląskie mogą świadczyć jak najlepsze usługi, a pasażerowie uzyskają jeszcze lepiej przygotowane pociągi. Inwestycja została zrealizowana przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Całkowity koszt budowy wyniósł 75 mln zł, z czego 55 mln to środki unijne.
![](https://cezaryprzybylski.pl/wp-content/uploads/2024/02/postoj_na_zadanie_grafika.webp)
Przystanki na żądanie
Na Dolnym Śląsku uruchomiliśmy 20 kolejowych przystanków na żądanie. To nowość w skali kraju i rozwinięcie pilotażowego programu Kolei Dolnośląskich, który z powodzeniem był testowany przez miesiące. Pomysł sprawdził się i co ważne został też dobrze odebrany przez pasażerów, którzy bardzo szybko „nauczyli się” z takich przystanków korzystać. Potrafimy stawiać na odważne rozwiązania, które z kolei będą wpływać na ciągłą poprawę efektywności realizowanych przewozów.